A tökéletes űrlap készítése

BlogComments are off for this post.

Főoldal » A tökéletes űrlap készítése

Miért nem töltik ki az űrlapokat, például egy webáruház megrendelésekor?

Miért nem adnak meg olyan extra információkat, hogy hol talált meg, vagy ki ajánlott? Miért nem adnak meg több elérhetőségi adatot vagy opcióként érdeklődési kört? A megoldás egyszerű, nem szeretünk minden adatot kiadni magunkról – főleg, ha rengeteget kötelezően meg kell adni. Felhasználói felületek tervezésekor az UX (user experience) nézőpont szerinti tervezés legfrissebb felmérései szerint azok az űrlapok részletesebben vannak kitöltve, ahol nem azt jelöljük meg – amit kötelező kitölteni, hanem azt – amit opcióként még megadhat a felhasználó / vásárló.

Űrlap
Űrlap

A helyes űrlap készítés

Célszerű kerülni a fent látható első verziót, ha szeretnénk több és részletesebb információt szerezni a feliratkozókról vagy vásárlókról. A legújabb kutatások bizonyítják, hogy az önkéntes adat közzététel sokkal magasabb a második esetben. Ez tökéletesen ellentétes azzal a bevett gyakorlattal, amikor a kötelezően kitöltendő mezőket azonnal megjelöljük, esetleg pirossal kiszínezünk. Ez kissé bosszantja már a felhasználókat és a letisztultabb UX tervezett felületeken sokkal nagyobb hajlandóságot mutatnak féltve őrzött tulajdonságaik / adataik kiadására.

 

Űrlap kötelező mezői

Fontos ugyan megjelölni a kötelezően kitöltendő mezőket egy űrlapon – de csak azután, miután azok üresen hagyásával próbálja végigvinni a megrendelést. Ilyenkor azonban minden segítséget meg kell adni a látogatóknak, hogy növelhessük a konverziót. Itt értjük ez alatt, hogy milyen formátumot várunk el, pontosan hol és melyik mezőben van hiba – vagy hiány, esetleg melyik mező kitöltése kötelező.

 

Tapasztalat az űrlapokkal kapcsolatban

A tapasztalat azt mutatja, hogy azzal, hogy csak azt a mezőt jelöljük – emeljük ki – amit opcionálisan ki lehet tölteni, nem éreznek késztetést arra, hogy amit lehet egyszerűen kihagyjanak – rövidítve ezzel az oldalon eltöltött értékes idejüket.

Comments

Top