Weboldal tervezés – minden aloldalt 3 kattintással elérhetővé kell tenni

BlogComments are off for this post.

Főoldal » Weboldal tervezés – minden aloldalt 3 kattintással elérhetővé kell tenni

Az felhasználói tesztek régi kihívása a már sokak által biztosan ismert három kattintás szabálya. A közhiedelemmel ellentétes a tapasztalat, az emberek nem fogják elhagyni az oldalt – ha a keresett információt nem fogják három kattintáson belül megtalálni. A tervezés során azonban figyelembe kell venni, a felhasználói élményt de bizonyítható tény, hogy sem a felhasználói élményt, sem a konverziót nem befolyásolja a háromnál több kattintás szükségessége. A kevés kattintás nem fogja a felhasználókat boldoggá tenni és pláne nem találják meg hamarabb az információt!

 

Mi számít igazán a weboldal tervezés során?

A lényeg, az esszencia az egészben a könnyen kezelhető navigáció készítésének célja és ehhez az elérés sok esetben három kattintáson át vezet az út, bár ha nem kényszerített a kérdés, a felhasználók nem fogják bánni az extra egérhasználatot.

 

Íme néhány tanulmány, mely megkérdőjelezi a három kattintás szabályát:

  • A neves UIE.com (User Interface Engineering) állítása szerint a tesztekben bizonyított, hogy a felhasználók nem lépnek ki három kattintás után – és nem éreznek semmiféle frusztrációt a további kattintások miatt.
  • Jakob Nielsen tesztjei kimutatták, hogy egy jól átgondolt grafikai Re-Design 600% -al növelte a konverziót, holott a termékek 4 kattintásra kerültek a főoldaltól! (előtte 2-3 kattintással elérhetőek voltak)
  • Továbbá az UIE.com szintén rámutat arra, hogy nem a kattintások mennyisége – hanem a gombok, kattintandó felületek feliratozása a kulcsfontosságú a felhasználó-központú felületek tervezésekor.
  • A három kattintás szabályát fel lehet cserélni immáron az egy-kattintás szabályával – ugyanis minden kattintásnak vagy interakciónak hordoznia kell magában egy olyan érzést, hogy közelebb kerülünk a keresési célunkhoz.

 

Mi így gondoljuk UX szempontból:

A felhasználói felületek, köztük webáruházak tervezésekor és főleg a kategóriastruktúra kialakítása során nagyon fontos figyelembe venni először a témakört. Márka vagy felhasználási terület szerint szeretnénk csoportosítani? A Márka szerinti rendezés olyan területeken fontos, ahol a márka önmagában már kialakított brand, a brandépítés egyik alap-pillére a megkülönböztetés.

A kategória szerinti rendezés viszont szükséges – még a márka szerinti rendezés mellett is! Például, ha van egy 400 tételes webáruház – melyben 4 márkának 100-100 terméke van. Egy oldalon megjelentetünk 20 terméket. Egy brand termékeit 5 oldalon! keresztül kell részletezni – és itt kilép a látogató. Ha a márkán belül létrehozunk 5 al-kategóriát – és ezt szerepeltetjük egy könnyen kezelhető menüben is, 2 kattintás alatt eléri a keresett tételt szinte minden felhasználó.

Továbbá a fent említett példában ha 4 márkának 1 kategóriába tartozó termékeit egyben jelentetjük meg, (tegyük fel, hogy 20 tételt) akkor az alábbi számítás alapján:

80 termék = 4 oldal (20 termék/oldal), a vásárló itt is kiszáll a böngészésből.

A sorba rendezés segíthet, de nem tökéletes. Szükséges ezért kialakítani a szűrőket, például technikai paraméterek alapján!

Comments

Top