A webdesign grafikai tervezés alap pillére: Üres felület elrendezése

BlogComments are off for this post.

Főoldal » A webdesign grafikai tervezés alap pillére: Üres felület elrendezése

Néha a legjobb tervezési módszer a semmi elhelyezése.
És ez szándékos a webdesign tervezés során!

 

A webdesign tervezéskor a tér, mint elem – segít ráfókuszálni egy témára, elkülöníti a különböző részegységeket a webdesignon belül, a cím, a szöveges tartalom, a képek, a figyelemfelkeltés eszközei – mind mind körül van véve a térrel, ami a tervezés során segít egy hangulatot, egy érzést átadni!

A Tér alapjai (Üres felületek tervezése)

Webdesign tervezés alappillére a fehér terület
Webdesign üres terület

Elsőnek, hogy megadjuk az alaphangot, lássunk egy példát:

 

Az üres terület kifejezése egyenlő negatív térrel avagy mint a fehéret felhasználva szinonimaként, amire minden olyan helyen “utalunk” a felületen, (digitális térben) amely nem tartalmaz semmit! Egyszerűen fogalmazva ezek a terek a “white space”-ek.

Nem szükséges valóban #FFFFFF fehérnek lenni, lehet színes, fekete, szürke vagy akár tartalmazhat valamilyen folytonos és ismétlődő mintát, de mindenhol megjelenik ahol el szeretnénk választani egymástól a különböző elemeket.

A tér a grafikai tervezés legfontosabb eleme – vegyük a legegyszerűbbet:

 

  • A betűk közötti tér teszi olvashatóvá a szavakat, a szavak közti tér segít megérteni a mondatot és a sorok közti tér választja el egymástól a bekezdéseket.
  • A képek elemeit elválasztó tér és a képeket körülvélő üres terület, mely segít a szövegek tagolásában, tördelésben. Gondoljunk egy olyan weboldalra ami szemmel láthatóan túlzsúfolt…
  • Sok helyütt az a probléma, hogy nem engednek elegendő teret a különböző elemek között! Ne felejtsük el tehát az elemek közti tereket – de használjunk mindenütt tudatosan egyenlő távolságokat, hogy professzionális lehessen a webdesign tervezés.
  • Ugyanez igaz a többoszlopos (kivéve a fő tartalmi és egy oldalsáv jellegű) weboldalak tervezésekor. Lásd a Pinterest, vagy Google+ szolgáltatásait, minden oszlop ugyanolyan széles és minden tartalom az oszlopon belül egyenlő. (Ettől eltérő szélességű kiemelt posztok jelennek meg a Google+ szolgáltatásában, de erről később – tudatos grafikai tervezés.)
  • A tér segít a hierarchia felépítésében. A címsorok, szövegrészek, akcióra buzdító cselekvésre ösztönző gombok egymáshoz képest viszonyított távolságai meghatározzák az elemek rendjét az egészben! Egy jó térelválasztással könnyedén tudni fogjuk mit- hol keressünk!
  • A “white space” segít létrehozni egy belső harmóniát, egyensúlyt mely egyensúlyba helyezi a céget képviselő fejlécet a tartalommal. Honnan tudhatnánk, hogy van még tartalmi terület a menü alatt, ha rosszul helyezzük el az üres területeket?

 

  Helyek ahol a tér Létfontosságú!

 

Alapvetően a fehér terület önmagában jó, de itt álljon néhány példa ahol létfontosságú a méret:

  • A logó körüli tér, elkülöníti a brand építés legfőbb arculati elemét!
  • A navigációs menü elemek körül, hogy megkönnyítsék a kezelést,
  • A szövegoszlopok között és a “main” fő tartalmi terület és az oldalsáv között,
  • A “scroll”-ok között (1-1 görgetés) ha parallax weboldalt készítünk.
  • Minden olyan objektum között ami eltér a másiktól. Például fotó és szöveg, fejléc – fő terület és lábléc.

 

 

Comments

Top