10 tipp amivel a maximumra javítható az Email Marketing hírlevél megnyitási aránya és a Konverzió (első rész)

BlogComments are off for this post.

Főoldal » 10 tipp amivel a maximumra javítható az Email Marketing hírlevél megnyitási aránya és a Konverzió (első rész)

Mivel a 2015-es év már jócskán véget ért, több ügyfelünk érdeklődött a tavaszi email – boom -ról. Ez elgondolkodtatott minket az egész Email Marketingről és szerettük volna, hogy ugyanezt megtegyék ügyfeleink is. Körülbelül egy éve elkezdtem megpróbálni máshonnan megközelíteni az email marketinget. Mindaddig amíg ezen nem kezdtem el gondolkodni úgy éreztem, “Van még új ötlet és lehetőség az email kampányokban?” Őszintén szólva van. Legyen szó a listáink szegmentálásában, hogy jobb tárgyszöveget írjunk, vagy egyszerűen jobban az ügyfél hangján írjunk.

Amikor egy Email boom létrehozása kezdődik gyakran csak arra fókuszálunk, hogy feliratkozzon, vásároljon – egyszóval pénz jöjjön be – és elfelejtjük, hogy mi a legfontosabb az ügyfeleink számára. Ha a levélben az áll ami a legfontosabb az ügyfelünk számára akkor a legjobb a konverziós arány!

Mint marketingesnek nyilván az a célunk, hogy eladjunk – ugyanakkor a levél olvasói ezzel nem törődnek! Ők azzal foglalkoznak, hogy “Én valami jó üzleti lehetőséget látok benne” “Én egy jó kedvezményt kapok?” “Releváns nekem ez a levél…”. Az olvasók nagyobb valószínűséggel nyitják meg azt a levelet ha ezt az utóbbit érzékelik, ami valójában magasabb konverziós arányt ad a kampányhoz.

Íme néhány bevált tipp, hogy mivel lehet a legnagyobb jutalmat begyűjteni:

Kinek küldöm a hírlevelet?

 

Az email marketing lista szegmentálása.

A vásárlók nagyobb valószínűséggel nyitják meg azt a levelet mely illeszkedik az ő érdekükhöz, gondolkodásmódjukhoz. Mint marketingesek szétválogathatjuk a listáinkat vásárlás előzményei szerint, embertípusok szerint, vagy korábbi email kampányaink reakciói szerint. Mivel van aki feliratkozik, van aki vásárol, de van aki csak érdeklődik, más és más földrajzi, demográfiai jellemzői vannak az ügyfeleinknek – más és más levél illik bele a gondolataiba.
Amikor itt az ideje a kampány elindításának, csak meg kell találni azt a konkrét listát akit meg akar célozni a kampánnyal, jól megírja nekik a szöveget és elküldi. (a legtöbb email marketing software vagy szolgáltatás ezt lehetővé teszi.) Például szeretnénk a Budapesti férfiakat célzásul venni. Érdemes megkeresni azokat akik Budapestiek – majd hölgyek. Ez lehet egy korábbi összetettebb listából átiratkozással vagy manuálisan válogatva. A HubSpot mérései szerint a szegmentált listák 39%-al növelik a megnyitási arányt, és 28%-al jobb a leiratkozási arányuk és 24%-al magasabb bevételekre tesznek szert.

 

Leiratkozás? A minőség jobb mint a mennyiség!

Sok marketinges úgy gondolja, hogy minél nagyobb mennyiségben kiküldött levél nagyobb bevételt hozhat. De mikor az ügyfelek nekik nem releváns leveleket kapnak leiratkoznak. Még mindig jobb a természetesen szaporodó lista mint a gyűjtött vagy vásárolt. Kell legyen egy feliratkozási űrlap a főoldalon és / vagy minden oldalon összhangban a grafikával akár a fejlécben – oldalsávon vagy láblécben. Közösségi hálókon is érdemes terjeszteni – ha ez a lehetőség adott. Lehet egy feliratkozási opció a számlázás végén, amikor megrendel egy terméket vagy amikor kitölt egy kapcsolat űrlapot.

 

Tisztítsuk meg a címlistát!

Amikor a látogatók böngészgetnek az interneten természetesen feliratkoznak itt-ott. De mi van akkor ha már nem érdekli vagy túl sok kért levelet kap és kéretlennek titulálja? Ezt a problémát is hivatott kikerülni a szegmentált lista, NAGYON FONTOS! hogy a leveleinkről mindig le tudjanak iratkozni!
A leiratkozás folyamatát azonban lehet optimalizálni – szükséges rosszból egy kis hasznot! Amikor az ügyfél leiratkozásra kattint, felajánlhatjuk neki, hogy lemondja a sűrű leveleinket és átiratkozzon egy kevésbé gyakori levélkiküldési módra – vagy csak bizonyos típusú leveleinkről iratkozzon le.

 

Comments

Top