Hogyan készítsünk “Rólunk” oldalt?

BlogComments are off for this post.

Főoldal » Hogyan készítsünk “Rólunk” oldalt?

Egy olyan témát fogunk most feszegetni mely szerintünk sem igazán fontos, de az emberek nagy részének szükséges, ez az az oldal ami bemutatja kik vagyunk valójában. Legtöbbjük igen hosszú és unalmas, senki nem olvassa végig, a többi pedig rövid és már-már misztikus, semmitmondó. Az oldalak többsége nem találja a megfelelő szavakat ehhez az oldalhoz.

Sokan úgy gondolják, hogy a rólunk oldalt utolsónak fogják elolvasni, mert mindenki a termékünkre vagy a szolgáltatásunkra lesz kíváncsi. Ez részben lehet igaz – is de egy jól megírt oldal javítja a rólunk alkotott képet.

A rólunk szóló történet fontossága

A designerek és weboldal fejlesztők általában nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy milyen lesz a megjelenés, hogyan mutatjuk be a tartalmunkat. Úgy érzik, hogy a “húsos” tömött oldalakban rejlik az erő, ahol bemutatják a terméket vagy szolgáltatást – míg a kapcsolat és rólunk oldalakra csak mint formalitás gondolnak. Tévesen!

Abban a korban élünk amikor az emberek szeretnek jobb – mélyebb kontaktusban lenni az eladókkal, szolgáltatóikkal. Egy márka – brand akkor lehet sikeres, ha van egy történet, mely összeköti őket az ügyfeleikkel, együtt tudnak érezni velük. Szeretjük a “Tom” cipőket mert gazdagítja mindennapjainkat, kényelmesek és mindenki ismeri //amerikai ismert és nagy márka, körülbelül mint Magyarországon a Tisza cipő// . Szeretjük az Apple termékeket, mert vágyunk az innovációra és nemcsak a technológia miatt hanem a vállalati kultúra amit képvisel. Szeretjük a zenészeket, mert a semmiből törnek elő és létrehoznak egy olyat, mely szebbé teszi napjainkat.

Miért pont ezek a márkák? Miért érezzük olyannak mint a kullancs – nem tudunk tőlük megválni? Hogyan figyelnek ők a kapcsolatra az ügyfeleikkel? Ha megnézzük a rólunk oldalaikat látjuk, hogy elindítják az ügyféllel történő kommunikációt.

Figyeljük meg mit keresnek

Minden látogatónak van egy célja amiért az oldalunkra érkezik. Hogyan találjuk ki miért jött? Milyen célból? Nézzük meg a szabadúszó grafikus weboldalát. Szeretnék látni a referencia munkáit, kikkel dolgozott együtt, esetleg ismerem-e már korábbról?

A legfontosabb egy weboldal tervező esetén amiért érkeznek a weboldalára az az, hogy milyen munkái vannak, hogyan dolgozik, mennyiért? Sokan igénylik, hogy megismerjék a személyiségét a grafikusnak akivel együtt szeretnének dolgozni. Beillik e a látásmódja a cégkultúrába? Meg fogja-e érteni az igényeinket, vagy azt csinálja majd amit ő akar? Szerzett-e elismerést, díjat vagy nyert-e versenyt? Hülyén hangzik, de kreatív területen ha valaki a legjobb – a többi már csak azután következik.

Ha egy terméket keresek akkor nem igazán az fog érdekelni, hogy ki a vezérigazgató és milyen szavakkal üdvözöl, nem igazán fog érdekelni, hogy hogyan jött létre a társaság… Természetesen nem arról van szó, hogy a vezérigazgató nem számít, vagy hogy a társaság létrejötte nem fontos, de aki a terméket keresi az igenis a termékről szeretne minél többet megtudni. Hol készül, milyen körülmények között – milyen minőségben! Ha már ismeri az érdeklődő a terméket utána esetleg jöhet a vállalatról is egy kis apróság.

Használd a megfelelő hangot

Meg kell találnunk az ügyfél nyelvezetét! Ismét csak a webdesigner weboldalát tekintve ha vállalati oldalak készítésével foglalkozom, akkor a megfelelő szakzsargon használata elengedhetetlen! Tehát a hang, a hangnem, az írásmód és a szavak használata nem engedi meg, hogy mókás dolgokról írogassak az oldalon – de még a blog-ban sem! Természetesen egyfajta humor belefér, de nem írhatom azt le, hogy holnap pizzázni megyünk-e vagy moziba…

Következetesen építeni kell a márkát, a brandet. Ha luxus ékszereket keresek először az ékszerről szeretnénk megtudni mindent, utána azt szeretném, ha kiszolgálnának, beszélnének velem – de ne beszéljünk informálisan, mindenféle szleng-ben vagy más dolgokról, mert meginog a márkába vetett bizalmam.

Nem értékesítési zóna!

Ez az oldal nem az a terület ahol eladni kell, itt építeni kell a közösséget, a bizalmat, informálni a közönséget. Ne essen szó a financiális dolgokról. Ez az a terület ahol az őrök is leteszik a fegyvert és megengedik a látogatóknak, hogy betekintsenek a cég életébe. Ha egy ruházati kereskedés vagy aki trendi és divatos ruhákat árul és ezt a részt egy kötött, rugalmatlan oldalnak ismerik meg – visszahúzza az ügyfelet a kérdésektől.

Soha nem könyörgünk azért, hogy vegyék meg a terméket! Egyes esetekben az elfogadható, hogy ajánlod a könyvedet, amit egy bizonyos tudászszint felett megírtál, de nem szabad írni, hogy meg kell venni, mert az ügyfél tisztában van azzal, mire van szüksége.

Úgy gondoljuk, hogy ez jó rész arra, hogy néhány fejezetből idézzünk ha könyvünk van, talán még belefér egy hírlevél feliratkozás is, amiben egy szabad részletét elküldjük a tudásunknak de mindent csak ízléssel! A rólunk oldal nagyszerű hely arra, hogy az emberek még több mindent megtudjanak rólunk, és növekedjen az elfogadás felénk.

Személyiség átadása a képeken keresztül

Talán nyilvánvaló, de érdemes képeket hozzá adni ehhez az oldalhoz – rólunk! Ha tehetjük menjünk el stúdióba, kérjünk meg egy tehetséges fényképészt, vagy csináljunk képet az üzletről. Ha egy kellemes képet töltünk fel az oldalra akkor nyugalmat, magabiztosságot is sugározhatunk. Egy grafikusnál belefér egy érdekesebb kép is – esetleg ábrázolás, ha szeretnénk rejtve maradni. A képekhez mindenképpen írjunk történetet! Nem igazán jó, ha találgatnak rólunk – kik lehetünk. Egy divattervező divatos képet használjon és ne rongyos ruház. Egy vállalkozóról nyakkendős vagy legalább ingben készült munka közbeni kép a tökéletes – ellenben egy munkásnadrágos – kinyúlt pulóveres képpel szemben. A tervezői kreativitást azonban érdemes nem visszafojtani.

Alázat vagy dicsekvés?

Egyes emberek úgy gondolják ez az az oldal ahol a kliensek listáját közzé tehetik. Ez rendben is van – ha van belőlük egy tonna! Ha nincs fenn ez a rész, akkor érdemes hozzá adni a rólunk-oldalhoz. (ha már máshol nem tetted ezt közzé). Ismét a potenciális ügyfél – vásárló velünk szembeni bizalmát szeretnénk építeni – használjuk a szóbeszéd marketinget. Írjuk meg mit mondanak rólunk mások! Esetleg történeteket is meg lehet osztani, amik az ügyfelünkkel történtek – ezek inspirálhatják a többi látogatót.

Az első ajánlások beszerzése nem nehéz dolog. Miután bezárult egy projekt elküldöm az ügyfeleim részére a lehetőséget, hogy írjanak visszajelzést. Legyen egy hely ahol megoszthatják szégyenkezés nélkül a pozitív vagy negatív visszajelzéseiket – természetesen felhasználva az oldalunk építésére a pozitív és magunk építésére a negatívakat. Ahol ajánlják a munkáinkat többet ér mint rengeteg elköltött marketing pénz! Ha maguktól nem írnak az ügyfelek – kérjük meg őket!

Konklúzió – következtetés

A rólunk oldal valóban egy olyan oldal ahol következetességgel a rólunk kialakult kép alakítható. A kapcsolatok fenntartására és építésére való, be kell mutatni kik vagyunk mi. Tudjuk, hogy ez igen időigényes munka, kitalálni, hogy mit írjunk, megfogalmazni a megfelelő szavakkal. Van aki több oldalas bemutatót ír, van aki csak egy sort. Ki kell találni hol melyik működik a legjobban – és lehetőséget adni a továbblépésre.

Comments

Top